Orientering fra bestyrelsen

Generalforsamling
Da vi sidste år var nødt til at flytte vores reservation til afholdelse af generalforsamling i Eskebjerg Forsamlingshus adskillige gange på grund af udviklingen i Corona, har vi dette år ventet lidt med reservation, da vi ville være mere sikre i myndighedernes afvikling af restriktioner, samt udviklingen generelt i smitten. Det har så i år vist sig, at flere har foretaget reservationer i forsamlingshuset, således at foreningen ikke kan få en tid før midt i oktober, hvilket der desværre ikke er noget at gøre ved. Vi vil når tiden nærmer sig udsende indkaldelsen samt regnskab i henhold til vedtægterne til alle de grundejere, der har registreret deres email hos foreningen, og derudover vil der kun blive ophængt information ved Rådhuset.

Driftsinformation
Vi har bestilt beskæring af den lange sti, der går ned mod mosen, ligesom vi fik gjort for nogle år siden, og derudover også rykket for beskæring af randbeplantning på Eskebjergvej mod bunden af G-veje. Der er også bestilt beskæring af alle stier ind til fællesarealer, samt enkelte fokusområder ved fællesarealer.
Vejene har som de øvrige år været under evaluering, og da de huller der opstår, tilsyneladende opstår de samme steder, selv kort tid efter entreprenør har behandlet vejene, har vi foreholdt entreprenøren, at der åbenbart er noget galt med fremgangsmåden, og vi har derfor, efter at have indhentet forslag og retningslinier fra udtalelser af vej-ingeniører, lavet et nyt udbud og udbedt os nye tilbud på vej vedligeholdelsen, der så skal udføres i henhold til disse nye retningslinier. Vi har efterfølgende accepteret et af disse tilbud og afventer i skrivende stund effektueringen, der dog måske kan blive påvirket af feriesæsonen, samt vejret naturligvis. Man kan i parentes bemærke, at det virker lidt paradoksalt, at vi som lægmænd skal fortælle entreprenører, hvordan de skal udbedre veje, men det kan åbenbart være nødvendigt. Der skal også indhentes tilbud på udbedringen af asfalt ved vore ind/udkørsler.

Bestyrelsen

Dette indlæg blev udgivet i Info fra bestyrelsen. Bogmærk permalinket.