Der er afholdt ordinær generalforsamling

Der er nu afholdt ordinær generalforsamling i grundejerforeningen Kaldred af 1967.

Indkaldelse, referater m.m. kan læses på hjemmesiden under punktet .:

Generalforsamling 2026 | Grundejerforeningen Kaldred af 1967

Udgivet i Info fra bestyrelsen | Kommentarer lukket til Der er afholdt ordinær generalforsamling

Så er der udsendt indkaldelser til Generalforsamling

Så er der udsendt indkaldelser til generalforsamlingen 2026.
De medlemmer hvor vi ikke har deres email adresser kan som sædvanligt læse indkaldelsen her på hjemmesiden eller i udhængs skabet på ‘Rådhuset’ Jansvej 1.
Mvh
Bestyrelsen

Udgivet i Info fra bestyrelsen | Kommentarer lukket til Så er der udsendt indkaldelser til Generalforsamling

Manglende kontingent indbetalinger for 2026

Så er vi igen i år ved at gøre klar til udsendelse af rykkere til de medlemmer som endnu ikke har fået indbetalt deres medlems kontingent på kr. 900,- for 2026.. I år er vi dog nede på 30 medlemmer som endnu ikke har fået indbetalt. Det er irriterende og besværligt hvorfor vi også på sidste års generalforsamling fik hævet rykker gebyret til kr. 250,-  pr. rykker. Vi har nu fået kontakt til en advokat hvortil vi overdrager de sidste restancer for indrivelse med pålæg af advokatens yderligere omkostninger for medlemmer med restancer. Vi har fra andre af feriebyens foreninger som benytter denne advokat kun hørt godt om advokatens evner til at indrive restancer og håber at vi kan komme de sidste skyldnere til livs på denne måde.
Mvh
Kassereren

Udgivet i Info fra bestyrelsen | Kommentarer lukket til Manglende kontingent indbetalinger for 2026

Orientering vedrørende nyt graveområde bag Karlasvej.

Bestyrelsen er blevet kontaktet af COLAS, som inden længe påtænker at ansøge om gravetilladelse til et areal lige bag Karlasvej. I den forbindelse vil de gerne orientere os, om de overordnede planer i forbindelse med etablering, drift og efterfølgende afvikling, ved et møde sidst i marts.
Vi har så fra vores side ved samme lejlighed mulighed for at komme med vore betragtninger i den anledning. Der er, som følge af henvendelsen fra COLAS, fra en af de andre foreninger i Kaldred fremsendt krav vedrørende støj og adgangsveje, som dog er det samme materiale, som de fremsendte, da der sidst blev ansøgt om gravetilladelse til et område, som ligger tæt op ad pågældende forening. Her er der altså tale om et areal som ligger tæt på os, samt den tilstødende grundejerforening Knudsminde. Der vil gælde de samme støjkrav for denne nye placering, som allerede fastsat i lovgivningen. Vi har dog måske mulighed for at påvirke beslutning om placeringen af maskinerne i grusgraven, samt måske højden på den støjvold, som der er krav om at etablere, eller hvad vi nu ellers kan komme på inden mødet. Det er dog også sådan at dels regionen samt kommunen skal godkende alle forhold ved installation, drift, samt afvikling, men det virker som om COLAS er indstillet på et positivt samarbejde.

Mvh
Bestyrelsen

Udgivet i Info fra bestyrelsen | Kommentarer lukket til Orientering vedrørende nyt graveområde bag Karlasvej.

Orientering fra bestyrelsen

Vi har netop fået udført en større beskæring i forbindelse med den løbende vedligeholdelse af vore beplantningsbælter. Hvilket også har affødt en del negative kommentarer på de sociale medier, og kommentarer som måske ville have været bedre tjent med at være sendt til foreningen, selvom flere af forfatterne åbenbart ikke er klar over, at det er bestyrelsen som forestår og bestiller den slags arbejde for foreningen.

Vi har tidligere brugt den pågældende entreprenør med udmærket resultat efterfølgende, og derfor havde vi ingen betænkninger ved at forsætte på samme måde. Det har dog vist sig nogle steder ved seneste beskæring, at vi skulle have været mere opmærksom på mængden af mindre træer i beplantningen, hvilket gjorde at slutresultatet måske ikke var helt, som vi havde håbet.

Vi havde dog selv bedt om at få kørt beskæring med et såkaldt knusehoved, således at der ikke skulle køres en masse væk bagefter, hvilket ville have fordoblet prisen, og da vi som sagt tidligere har kørt med knusehoved uden problemer, så må vi nu nok fremadrettet vurdere, om ikke der nogle steder skal køres med savklinger.

Overordnet set er resultatet dog de fleste steder blevet som forventet, bortset fra de enkelte steder, hvor vi nu lige må gå efter, dels for afbrækkede stammer i beplantning og dels for rester i rabatten. Resultatet vil dog givetvis være fint til foråret og i mellemtiden, kan vi vel godt leve med et lidt mindre optimalt udseende, da denne fremgangsmåde også gør, at vi kan holde budgettet og dermed kontingentet på nuværende niveau.

Det har nemlig også vist sig, at være en meget økonomisk måde at udføre beskæringer på i forhold til tidligere, hvilket har betydet besparelser på op til 60 % på den grønne vedligeholdelse, som igen betyder, at vi kan få det udført oftere og flere steder end tidligere og stadig spare penge. Disse besparelser vil også fremadrettet få stor betydning, hvis for eksempel staten gennemfører den tidligere annoncerede betaling af grundskyld på vore friarealer, hvilket et par andre foreninger i Kaldred allerede er blevet kontaktet om af vurderingsstyrelsen, ligesom vi også er, selvom dog for vores vedkommende foreløbig kun på et par vejarealer. Men hvis staten trumfer denne nye grundskyld igennem, så hedder kontingentet nærmere 3 – 400 kr om måneden i fremtiden i stedet for de nuværende 900 kr om året, hvilket igen gør, at bestyrelsen som sagt er meget opmærksom på økonomien i alt, hvad vi gør for foreningen.

Mvh
Bestyrelsen

Udgivet i Info fra bestyrelsen | Kommentarer lukket til Orientering fra bestyrelsen